søndag den 22. april 2012

Welcome delegates

I går aftes landende vi efter lidt bøvl i Tampa International airport, og blev mødt af beskeden "Welcome delegates of GC2012" på informationstavlerne. Pludselig følte man sig helt speciel :-)



Her til morgen har vi været til gudstjeneste i én af de lokale metodistkirker; Hyde Park Methodist Church. Og som altid følte jeg mig hjemme med det samme, selv om jeg aldrig har været der før.



Dagens prædiken handlede om at vi alle har ar og mærker af livet, men at det også er dem der gør dem til dem vi er. Frit oversat blev følgende sagt; "Hvorfor udførte Gud ikke plastikkirugi på Jesus, nu han var igang. Så Jesu sår fra at have hængt på korset var blevet fjernet, og ikke længre synlige for enhverv."
Der blev sagt mange guldkorn ved dagens gudstjeneste, og jeg skal ikke nævne dem alle, men bare et par stykker skal i da ikke snydes for:
"Jesus kom ikke til jorden for at forhindre, at vi skal mærke smerte. Nej han kom for at vise os, hvordan vi skal håndterer smerte."
"Hvis jeg møder nogle, som siger, at de ingen ar eller mærker af livet har, spørger jeg dem, om der ikke har været noget der var værd at kæmpe for!"

"Jesus meets us in the real places of our lives - the questions, scars, relationships, hopes and joys"

3 kommentarer:

Ole Birch sagde ...

Hej Emilie. Fedt at du vil blogge fra GC2012, glæder mig til at følge med.

Mogens Flinck Hansen sagde ...

Hej Emilie. Jeg er helt enig med Ole. Følger jer med stor interesse.

Mogens Flinck Hansen sagde ...

Hej Emilie. Jeg er helt enig med Ole. Følger jer med stor interesse.