mandag den 10. august 2009

Livet i specialesumpen

Så nærmer den 1. september sig med alt for hastige skridt - det er dagen, hvor mit speciale skal afleveres. Og dermed er en epoke i mit liv - livet som studerende helt slut. Langt det meste af de sidste 6 år har været helt fantastiske og jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg valgte rigtigt den dag i februar 2003, da krydset blev sat på optagelsesskemaet. Jeg har fundet min hylde!

Jeg kunne dog godt have været foruden den sidste periode med specialet. Det har aldrig rigtig været noget super projekt, og den sidste tids skriverier har heller ikke været sjove. Det er gået rigtig, rigtig langsomt med at få noget brugbart ned på papir og det har efterhånden kostet en del søvnløse nætter. Men nu skal det bare overståes, så jeg kan komme videre.

Heldigvis ved jeg hvad fremtiden bringer, idet jeg allerede har arbejde i Hillerød Kommune, hvor jeg sidder med alt indenfor forvaltning af landbrug i kommunen. Det er super fedt, og jeg nyder at gå på arbejde:-) Det har på det sidste været et fristed, hvor jeg har kunnet koncentrere mig om det jeg virkelig kan finde ud af, og så glemme alt om parasitter og speciale. Så arbejdsmæssigt ser fremtiden lys og lovende ud - jeg ender ikke lige som så mange nyuddannede akademikere, som ikke kan få arbejde i disse tider.

Færdig med universitetet betyder også at jeg skal finde et nyt sted at bo. Jeg mangler bare lige at skrive de sidste papirer under og så er den også hjemme. 2 værelses lejlighed midt på østerbro, meget bedre bliver det ikke;-)

De sidste måneder har dermed været meget blandende. Man kan vel ligefrem sige at jeg har været igennem alle følelser i følelsesregistreret - forelsket, kunst hjerte (kæresten er gået sin vej), glæde, ked, frustration, vrede, irritation, jubel osv. Håber nu bare at den sidste del af 2009 bliver lidt mere til at overskue og ser frem til hvad fremtiden bringer - ALTSÅ så snart specialet lige er afleveret.

6 kommentarer:

Carsten sagde ...

glæder mig sammen med dig til det specialeræs er ovre. knus
Carsten

Thomas Risager sagde ...

Kære Emilie
Pøj pøj med det sk... speciale. Arbejdet har du jo....
Tillykke med dit nye liv, som jeg er sikker på nok skal blive godt.
Knus
Thomas

Ole Birch sagde ...

Du klare det, det kommer til at gå, fat mod, hold ud, blive véd, dine kræfter kommer til at slå til og glæden bliver stor, varm og befriende!

Ole Birch

Louise Aaen sagde ...

Søde Emilie
et lille medlidende suk fra mig (i samme båd - længes efter 1. spetember. knus

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Guds fred og alt godt
kærlig hilsen
Charlotte

Anonym sagde ...

goygoygoioi
lkljlkролдрод момпромпорм пл
ромрммп