fredag den 3. april 2009

Der sker så meget...

Tiden flyver i øjeblikket som aldrig før. Jeg kan ikke helt forholde mig til at vi allerede har brugt den første 4. del af 2009, og jeg synes ikke jeg har nået alt det jeg skulle... Og så alligevel er der sket rigtig meget - så her er en lille opdatering:-)

Jeg har fået fast arbejde - altså samtidig med at jeg skal skrive mit speciale færdig. Jeg er blevet ansat som miljømedarbejder i Hillerød Kommune, og skal sidde og forvalte alt inden for landbrugsområdet. Helt alene! Der er nemlig kun mig, til at arbejde med landbrug. Så jeg er gået fra at være studerende til at være ansvarlig for et miljøområde. Det er et kæmpe skulderklap og jeg er super stolt!
Jeg har været ansat siden 1. februar og har brugt de første måneder på at læse op på lovgivningen, og finde ud af hvad det egentlig er at jeg skal lave. Der er rigtig mange detaljer at holde styr på, og nu er det jeg skal bruge det jeg har lært de sidste 5 år på universitet. Det er nu teori bliver til praksis - og det er fantastisk igen at få jord under neglene, istedet for at sidde med næsen plantet i bøgerne.
Næsen er dog stadig nød til at være plantet lidt i bøgerne, for som sagt arbejder jeg samtidig med at jeg skrive specialet færdigt. Det skal afleveres den 1. september, og der er vist stadig lang vej igen. Så det bliver et rigtig hyggeligt forår og sommer - indendørs foran computeren. Sikke en fest;-)

I slutningen af februar var jeg til Metodistkirkens Centralkonference i Strandby. Og dermed var jeg med til at vælge den nye biskop for Metodistkirken i Norden og Baltikum. Det blev "min" præst for Jerusamlemskirken i København, Christian Alsted! Stort tillykke:-) Christian har (næsten) altid været i Jerusalemskirken - hans første præstegerning i jerusalem var at døbe min lillesøster, og hun bliver 20 til sommer. Så jeg kan stort set ikke huske at han ikke har været der. Udover biskopvalget var det en blandet fornøjelse at være afsted. Det var super hyggeligt og jeg havde det skægt med de andre delegater, men selve forhandlingerne er ikke fuldt med tiden. Det kan man så håbe at den nye biskop kan lave om.

Derudover har jeg fra slutningen af februar indtil slut marts brugt en masse tid på Dansk Ungdoms Fællesråd, hvor jeg jo sidder i styrelsen. Der opstod i kølvandet på den tidligere generalsekretærs afgang en del negativ presse omkring DUF. Desværre bygger historierne i pressen på falske anklager mod DUF, og det har taget meget tid at tilbagevise og brandslukke overfor medlemsorganisationerne. Og så er det endda ikke mig det personligt er gået ud over. Jeg har derfor stor respekt overfor vores formand og næstformand, som har måtte lægge øre til lidt af hvert, og som stadig holder hoved højt. Hatten af for begge:-)

Så er tiden ellers også gået med spejder en gang om ugen og så lige alle de andre møder jeg plejer. Jeg forsøger dog at skære lidt ned, og jeg er da også blevet lidt bedre til at sige nej. Så det er fremskridt :-) Nu skal jeg bare fortsætte den gode stime...

Nå ja, og hvis rygtet ikke er sluppet helt ud i alle kroge;-) så må jeg jo hellere fortælle at jeg også har fået kæreste:-)
Det er rigtig dejligt, og pludselig er det at få tid til at se ham det vigtigste. Jeg har dog formået at finde en som har en mindst ligeså travl kalender som mig selv. Og som min lillesøster sagde forleden; så skulle man ikke tro det var muligt:-) Han har sit og jeg har mit, og det har været præmisen fra start. Og det er en stor lettelse ikke at skulle retfærdiggøre, hvorfor man nu lige skal bruge en weekend mere på møder!
Jeg kan mærke, at han har givet mig en utrolig ro, og jeg kan ikke lade være med at smile:-)

Nå det må være nok for nu! Jeg håber I alle nyder forårssolen:-)

1 kommentar:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Nej, det var ikke rygtedes :-) Til Lykke! Og glædeligt forår, selvom du skriver speciale. Forsøm nu ikke noget.